Cât de mult și cât de bine sunt conectați românii la internet

de: George Stanciu
11 11. 2016

România are una dintre cele mai bune viteze la internet din lume, iar acesta nu este doar un mit. Se pare că stăm din ce în ce mai bine și la alte capitole.

La începutul anului descopeream că România apare de 9 ori în top 15 al orașelor cu cel mai bun internet din lume, dar nu aveam și informații clare despre aceste orașe, astfel că unii ar fi crezut că vorbim tot despre o știre care să promoveze România, atunci când nu este cazul. Lucrurile sunt, totuși, complet adevărate, iar topul de la acea vreme a fost realizat de Ookla Net Index, citat și de Romania Insider.com. Topul orașelor cu cel mai bun internet, în funcție de viteza de download, arată astfel:

  1. Singapore (Singapore) – 119,87 Mbps
  2. Central District (Hong Kong) – 108,38 Mbps
  3. Ploiești (România) – 102,35 Mbps
  4. Kowloon (Hong Kong) – 101,98 Mbps
  5. Iași (România) – 101,43 Mbps
  6. Kansas City (SUA) – 98,17 Mbps
  7. București (România) – 95,18 Mbps
  8. Paris (Franța) – 87,26 Mbps
  9. Timișoara (România) – 86,55 Mbps
  10. Galați (România) – 83,24 Mbps
  11. Austin (SUA) – 78,79 Mbps
  12. Constanța (România) – 77,73 Mbps
  13. Cluj-Napoca (România) – 75,14 Mbps
  14. Oradea (România) – 70,95 Mbps
  15. Brașov (România) – 66,73 Mbps

Lucrurile încep să stea mai bine și la capitolul de penetrare a internetului în țară. Astfel, ANCOM ne arată că internetul pe mobil a prins cu adevărat aripi la noi în țară, având 14,8 milioane de utilizatori activi de acest tip. .

În paralel, conexiunile fixe la internet rămân în urmă, având 4,8 milioane de utilizatori pe lună. Lucrurile arată interesant la capitolul de trafic de internet pe mobil și pe PC-uri. Utilizatorii de conexiuni fixe înregistrează aproximativ 100GB de trafic lunar, în timp ce pe platformele mobile, observăm o valoare medie de doar 0,6GB de trafic, în fiecare lună. Rata de penetrare la 100 de locuitori a ajuns la 114%

Cătălin Marinescu, președintele ANCOM, este de părere că piața internetului pe mobil trebuie să se îndrepte într-o nouă direcție; după ce majoritatea tinerilor sunt acum pe internet prin intermediul telefoanelor și ofertelor speciale, e timpul ca generațiile mai în vârstă să devină target-ul companiilor telecom.